Pielgrzymka nad morze i na Kaszuby

Dzień I
13 września o godzinie 3.00 nad ranem pielgrzymi wraz z Ks Proboszczem wyruszyli na kolejną pielgrzymko-wycieczkę.

Po drodze zabraliśmy jeszcze parafian z Chełma, w sumie grupa liczyła 67 osób razem z Ks Proboszczem i dwoma kierowcami. Około godziny 10.00 dotarliśmy do Gdańska, gdzie punktem docelowym było Westerplatte. O godzinie 12.30 zwiedziliśmy Archikatedrę Oliwską, w której znajdują się słynne organy. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w koncercie i nacieszyć ucho piekną muzyką. Prospekt organów wypełniony jest postaciami aniołów, które trzymają trąby, puzony oraz dzwonki i to wszystko zostało wprawione w ruch, razem ze słońcami i gwiazdami. Obecnie w całych organach znajduje się 7876 piszczałek. Znajduje się tam również obraz Matki Bożej Oliwskiej, która jest patronką modlitwy różańcowej rodziców w intencji dzieci. O godzinie 14.00 byliśmy w Sopocie i tu mieliśmy czas do godziny 16.00, na kawę, spacery po molo, po plaży, czy po deptaku. Na godzinę 18.30 dojechaliśmy do Dębek, do Domu Pielgrzyma  na obiadokolację i na nocleg. Kto chciał, to po kolacji mógł wybrać się na plażę, a ponieważ wcześniej już zapada zmrok to przydały się nam latarki.

Dzień II
Dzień rozpoczął się od śniadania o godzinie 7.00,a o godzinie 7.30 odjechaliśmy w kierunku Kaszub. O 9.40 dotarliśmy do Kartuz, gdzie spotkaliśmy się z sympatycznym Panem Leszkiem Przeworskim, oraz z Panią przewodnik Beatą Jankowską. Pani Beata oprowadzała nas po Kartuzach, a także po Szymbarku, gdzie spędziliśmy dwie godziny. Centrum Edukacji i Promocji Regionu to bardzo magiczne miejsce, położone w samym sercu Kaszub. Jest tam min. Najdłuższa deska świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW,, GRYF POMORSKI” czy Największy Fortepian Świata. Nie lada atrakcją jest ,, Dom do Góry Nogami „i tam na własnej skórze odczuliśmy efekty zawirowań błędnika. Było to dość dziwne uczucie, kiedy traciliśmy równowagę. O 14.00 byliśmy w Kościerzynie, gdzie pożegnaliśmy miłą i bardzo sympatyczną Panią Przewodnik, która bardzo ciekawie przekazała nam historię Kaszub. Z Kościerzyny odjechaliśmy  około 16.00, kierując się do Dębek na obiadokolację i nocleg.

Dzień III
W niedzielny poranek o godzinie 7.00 zjedliśmy śniadanie i do godziny 11.00 mieliśmy czas wolny, aby pospacerować nad morzem, wsłuchać się w szum fal, wyciszyć i pożegnać nasz Bałtyk. Około godziny 12.00 dojechaliśmy do Gdańska, gdzie do 18. 00 mieliśmy czas dla siebie, na kawę, posiłek czy spacery uliczkami Gdańska. My zwiedziliśmy kościół Św. Brygidy słynący z przepięknego bursztynowego ołtarza, a także historią związanego z Solidarnością, czy bł. Księdzem Jerzym Popiełuszką. O 18.00 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, odprawionej w Bazylice Mariańskiej przez naszego Ksiądza Proboszcza i tamtejszego kapłana. Przed godziną 20.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Do Zawady dotarliśmy po godzinie 2.00 w nocy.

Dziękuję Panu Bogu za pogodę, za opiekę nad nami, za ludzi spotkanych na drodze naszego pielgrzymowania. Księdzu Proboszczowi Szczepanowi za zorganizowanie tego wyjazdu, za czas dla nas poświęcony, za serce nam okazane. Dziękuję Panu Leszkowi Przeworskiemu z Kartuz i Pani Przewodnik Beacie Jankowskiej za ciepłe przyjęcie nas i za ten wspaniały przekaz informacji. Księdzu Ryszardowi z Domu Pielgrzyma w Dębkach, pani Eli i paniom z kuchni za pyszne posiłki. Naszym wspaniałym kierowcom Panu Czarkowi i Panu Andrzejowi, za bezpieczne dowiezienie nas do celu. Wszystkim pielgrzymom za wspólną modlitwę, śpiew i spędzony czas. I cóż wszystko co dobre, szybko się kończy, a w sercu pozostają wspomnienia. Czekamy na kolejną pielgrzymkę, która już nie długo, bo w maju 2020 roku.